hedef kitle (target group):
Planlanmış stratejik iletişim çalışmaları doğrultusunda, kurumlar tarafından verilmek istenen mesajların ulaşması amaçlanan grup veya topluluk.
halkla ilişkiler ajansı (public relations agency):
Kurum, kişi, marka, şirket ya da organizasyonlar adına onların ürünlerinin ve hizmetlerinin iletişim çalışmalarını kurum dışından yürüten ekip.
haber akışı (news feed);
bir internet sitesinde yeni yayınlanan içeriğin listesi. Sosyal medyada kullanıcıların ana sayfasında sıralanan tüm içerikler.
hacktivizm (hacktivism);
politik amaçları gerçekleştirmek için bilgisayar ve dijital ağların otoriteyi rahatsız edecek şekilde kullanılmasıdır. Bilgisayar korsanlığını da içeren hacktivizm, politik amaçlarla çeşitli kurum ve kuruluşların internet sitelerine ve verilerine yapılan saldırıları içerir.
harezmi yolu, algoritma (algorithm);
bilgisayarın, belirli bir görevi gerçekleştirmek için kullandığı bir dizi adım. Sosyal medya açısından ise platformun, kullanıcıya, hangi zamanda hangi içeriğin görüntüleneceğini nasıl belirlediği.
hikâye (story);
24 saat sonra kaybolan geçici içerik biçimi, durum. Bir hikâye, video, görüntü, ses ve küçük animasyonlar içerebilir.
hizmet şartları (terms of service);
herhangi bir hizmeti kullanmak isteyenlerin kabul etmesi gereken, kullanıcı ile hizmet sağlayıcı arasındaki yasal anlaşma.
harf büyüklüğü (point size):
Bir karakteri içine alan dikdörtgenin, üst çizgisinden alt çizgisine kadar olan uzunluğunu anlatmakta kullanılan ölçü birimi. Bu ölçü harflerin metalden döküldüğü ve elle dizildiği zamanlardan kalmadır. Punto karakterin içinde yer aldığı bloğun yüksekliğini belirler; harfin kendisininkini değil. Dolayısıyla aynı puntoya sahip bile olsalar değişik karakterler değişik büyüklüklerde olabilirler ve ayrıca harfin içinde bulunduğu bloğu bütünüyle doldurması da gerekmez. Bütün bu değişkenler doğal olarak satır aralığı ayarlamalarını da etkileyecektir.
hitabet (rhetoric):
Genellikle insanları ikna ya da memnun etme amaçlı olan ancak mesajın biçiminin içeriğinden daha önemli olduğu durumlarda da kullanılan dil. Görsel mesajlara uyarlandığında retorik, mesajın içerdiği duygusal nitelikleri kullanarak hedef kitlesinde belli bir tepki uyandırma amaçlıdır.
haber kaynakları (news sources):
Habere konu olabilicek bilgileri gazatecilere sağlayan grup. Haber gündeminin belirlenmesinde gazetecilerden daha etkin olan haber kaynakları gazete ve ya televizyon kanallarının haber kaynağından çıktığını göstermektedir.
haklılaştırma hipotezi (justification hypothesis):
Bireylerin kendi davranışlarını meşrulaştırmak için medyayı, özellikle de televizyonu kullandıklarını ileri süren varsayım. Örneğin televizyon da saldırgan davranışları izlemek,saldırgan davranışı olan insanların kendi davranışlarını meşrulaştırmak için hoşlandıkları bir olgudur.
harekete geçiren bilgi (mobilizing information):
İzlerkitle ya da okuyucuya eylem olarak izlediği/okuduğu haberlere nasıl tepki vereceğini içeren bilgi. Kitle iletişim araçları genellikle kültürel olaylarla(resmi bayramlar, ulusal mitingler v.b.) ilgili harekete geçirici bilgi vermek;tartışmalı konularda bilgi vermek, bilgi vermenin kabul edilir hatta arzulanır olduğu konusunda yazılı olmayan ortak politika izlerler. Böyle konularda kamuoyu hareketsizleştirme yolunu izlerler.
hipermetin (hyper-text):
İnternet ortamında sözcükler, sesler, görüntüler ve klipleri içeren metin.